NJEGOVO VELIČANSTVO PARFEM
“
Miris je uverljiviji od reči, izgleda, osećaja i volje…od uverljive snage
mirisa ne možemo se odbraniti, ona ulazi u nas poput vazduha u pluća, ispunjava
nas, prožima, protiv nje ne postoji sredstvo.”
Patrick Süskind
Reč parfem (perfume) ima korene u latinskom: per znači kroz, a fumus znači dim. Prvi put su reč parfem upotrebili Francuzi za ugodne mirise koje je razvijao gorući mirisni štapić.Parfemi su po hemijskom sastavu smjesa eteričnih ulja i raznih isparljivih aromatičnih komponenata, fiksatora i rastvarača, koja se upotrebljava na ljudskom telu ili predmetima u svrhu davanja prijatnog mirisa.Svaki čovjek voli lijepo mirisati i biti privlačan suprotnom i/ili vlastitom spolu, a znanstveno je i dokazano nas na osnovi mirisa netko može odbiti ili privući. U svom sastavu parfemi imaju različite sastojke: na primer na bazi citrusa, voća, smole i balzama pa čak i slatkiša.Parfemi su mešavina više esencija različnih mirisa. Jedinstvena mešavina mirisa u određenom parfemu daje mu njegovu "osobnost ili notu".Mirisne note se dele na visoke mirisne note, srednje mirisne note i niske mirisne note.
ŠTA TREBA ZNATI O PARFEMIMA ?
1. Razlika između oznaka:
- ‘cologne’,
- ‘eau de toilette’ i
- ‘perfume’
2. Šta znače note parfema
3. Kako da čuvate parfeme
4. Kako pravilno naneti parfem
1.
Razlika između oznaka
‘Eau de Cologne’ (EDC) - obično ima najnižu koncentraciju parfemskog ekstrakta, oko 2-5% u alkoholu od 70%.
‘Eau de Toilette’ (EDT) - sadrži 4-8% parfemskog ekstrakta u alkoholu od 80 do 90%. Toaletna voda gubi na intenzitetu i bogatstvu kompozicije u odnosu na parfemsku vodu i spada u ‘slabije’ parfeme. Iščezava sa kože nakon najduže 4 sata od trenutka kada ste ga naneli.
‘Eau de Perfume’ (EDP) - je možda najpopularnija koncentracija parfema, jer je idealna u odnosu cene i kvaliteta. Koncentracija parfemskog ekstrakta je dosta visoka (8-15% u 90% alkoholu), cijena je niža i volumen je znatno veći (30, 35, 50ml...). Kod nekih proizvođača parfema, parfemska voda je najveća koncentracija, traje duže ( do 5 sati )
‘Perfume’ – kada vidite ovu oznaku, znate da se radi o pravom ekstraktu parfema koji sadrži najjaču koncentraciju mirisnih nota. Parfem sadrži najveću koncentraciju mirisa, od 15 do 30% parfemskog ekstrakta i ponekad više, koji je razblažen u najkvalitetnijom alkoholu (96%). Po pravilu, samo ova koncentracija mirisa daje potpunu predstavu o parfemskoj kompoziciji mirisa.
Parfeme možemo podeliti u pet osnovnih grupa
- cvetne - ( odličan su izbor za ostavljanje utiska zgodne i ženstvene osobe. Pogodni i za mlađu i za stariju populaciju kao i za sve prilike)
-
Osvežavajuće
– ( oslikavaju sportski i opušteniji stil osobe, pogodni za mlađu populaciju)
-
drvene
- ( ističu sofisticiranost te su stoga
pogodniji za zrelije osobe, namenjeni za večernje varijante a svoj maksimum
ističu zimi)
-
voćne
- ( zavodljivi su i zabavni. Pogodni za mlađu
populaciju a isto tako pogodni i leti i zimi)
-
orijentalne
– ( glamurozni su, idealni za veče i posebne prilike. Odlično stoje kako mlađoj
tako i starijoj populaciji)
-
voćne
- ( zavodljivi su i zabavni. Pogodni za mlađu
populaciju a isto tako pogodni i leti i zimi)
Parfemi se čuvaju na sobnoj temperature, na suvom i tamnom mestu ( najbolje u Vašem ormaru). Najbolje je držati ih u njihovoj originalnoj kutiji. Kupatilo, prozori, noćni stočići i slično ne dolaze u obzir. Veliki procenat mirisa ima rok trajanja od tri godine, nakon toga se kvare, postaju gušći i tamniji i miris im je oštriji nego ranije.
4.
PRAVILNO NANOŠENJE PARFEMA
Maksimum iz Vašeg
parfema izvućićete ako ga nanesete na jedan od dva para pulsnih tačaka na telu:
zglobovi, podlaktice, na liniju dekoltea ili potiljačni deo vrata. Miris ne
smete utrljavati, pustite ga da se sam osuši. Takođe možete naprskati Vašu
četku i njome zatim raščešljati kosu.
Parfem se stavlja isključivo na čistu kožu,
odmah posle kupanja ili tuširanja. Nikako se ne sme stavljati više od jednog
parfema i ne sme se prskati na odeću
Količina koju nanosite zavisi od toga da li
je u pitanju parfem, parfemska voda ili
toaletna voda. Da budete sigurni da niste preterali ili pak stavili premalo
postoji ZLATNO PRAVILO koje treba ispoštovati. Ono glasi: Vaš parfem treba da
osete samo dve osobe – jedna ste Vi a druga je osoba koja Vam se približi na
rukohvat. Iako vremenom naviknete na Vas parfem i slabije ga osetite, budite
ubeđeni da sa ljudima oko Vas nije tako.
Oni ga osete savršeno.
Pogledajte još:
Pogledajte još:
8Eccm Titanium - Analogue, LLC
ОдговориИзбриши8Eccm Titanium, Analogue and many other high-end brands head titanium tennis racket with a unique titanium hair trimmer as seen on tv design, made from titanium white aluminium with an outstanding performance titanium muzzle brake and titanium keychain